Retourneren

Het kan natuurlijk voorkomen dat de ontvangen bestelling niet helemaal naar wens is. Ben je niet tevreden over je aankoop dan heb je de mogelijkheid de overeenkomst te ontbinden binnen veertien dagen. Deze zichttermijn gaat in op de dag na ontvangst van het product.


Ruilen

Wil je het artikel omruilen voor een ander artikel (met vergelijkbare waarde) neem dan even contact met ons op voordat je het terugstuurt. De retourkosten nemen wij -bij het ruilen van een artikel- voor onze rekening. Lees hier meer over:

Ruilen


Spelregels retourneren

  • De kosten van de terugzending komen voor je eigen rekening.
  • Tijdens de zichttermijn dien je zorgvuldig om te gaan met het product en de verpakking. Je dient het product slechts in die mate uit te pakken of te gebruiken voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of je het product wenst te behouden. Wil je het artikel retour sturen dan dient dit in de originele staat en verpakking te zijn.*
  • Wij verzenden bestellingen van € 40,- of meer gratis. Indien je producten retourneert en komt het totale orderbedrag - na verwerking van je retourzending - onder de € 40,- (voor Nederland) dan vervalt het recht op gratis verzending, de verzendkosten worden in mindering gebracht op het te crediteren bedrag.
  • Belgie / Duitsland: Wij verzenden bestellingen van € 75,- of meer gratis. Indien je producten retourneert en komt het totale orderbedrag - na verwerking van je retourzending - onder de € 75,- (buiten NL) dan vervalt het recht op gratis verzending, de verzendkosten worden in mindering gebracht op het te crediteren bedrag.
  • Wij doen ons uiterste best de producten zo goed mogelijk te verpakken zodat het product veilig en onbeschadigd bij je aan komt. Zou je er bij het retour zenden op dezelfde wijze mee om willen gaan? Het komt helaas steeds vaker voor dat het in een oude zak of een doos zonder goed dicht te plakken retour wordt gestuurd. Hierdoor krijgen wij producten terug die er niet meer zo fraai uitzien, uit de verpakking zijn of zelfs beschadigd zijn. Retourzendingen die niet zorgvuldig zijn verpakt of beschadigd aankomen kunnen wij helaas niet crediteren. 
  • Ongefrankeerde retourzendingen worden niet geaccepteerd.

Wat moet je doen:

Stap 1

Stuur een e-mail met je naam en ordernummer en de omschrijving van het product dat je wilt retourneren naar klantenservice@babymolen.nl

Wij zouden het erg op prijs stellen als je de reden van retour erbij vermeld.


Stap 2

Stuur het artikel - voldoende gefrankeerd - in de originele verpakking retour. Vermeld je gegevens en ons ordernummer op een briefje in of op de verpakking (dan weten we ook van wie het komt:-).


Je kunt het artikel sturen naar:

Babymolen

T.a.v. Afdeling Retouren

It Vegelinskampke 2

8491PD Akkrum

 

Pakketten terugsturen kan via verschillende pakketdiensten zoals POST NL, DHL Parcel en GLS. Heb je een groot pakket wat retour gestuurd moet worden is het wellicht goed om vooraf even bij de verschillende partijen te informeren (via de website) wat er mogelijk is, er zitten soms beperkingen in de maten / omvang van het pakket. Heb je vragen of advies hierover nodig, neem dan gerust contact met ons op. 

 

Een aantal handige links:

POST NL

DHL Parcel

GLS


Stap 3

Zodra wij het artikel in goede orde retour hebben ontvangen betalen wij je zo spoedig mogelijk (binnen 30 dagen) het verschuldigde bedrag terug.

 

----

*Ontvangen wij een retour die niet goed verpakt is (en niet meer verkoopbaar) dan zijn wij genoodzaakt hier kosten voor in rekening te brengen.